Wishing Well
 

Deze les is gemaakt in psp 9
Maar kan ook in de andere psp gemaakt worden

Materialen


Sqirlz Water Reflet


Installeer het programmaatje van het waterreflet op je pc.


Open je materialen zip en doe de tubes in je mapje
Of open ze in psp en minimaliseer ze.

Voorgrondkleur op #c4c2b3
Achtergrondkleur op #0f1418

Filter XX Xtras Elemental


Open een transparante afbeelding 600 x 400

Vul met je achtergrondkleur

Kopieer je tube MD_blend 112 en plak op je afbeelding
Schuif hem naar links boven

Kopieer je tube lady bij water en plak op je afbeelding.
Afbeelding - Formaat wijzigen 80%

Kopieer de tube waterpomp en plak op je afbeelding.
Schuif hem naar links onder (zie voorbeeld)
Lagen - alle lagen samen voegen
Selecties - Alles selecteren
Effecten 3D - Gestanst
Met deze in stelling
hor. en vert 0
Dekking 100
Vervaging 15
kleur wit
Selecties - niets selecteren.

*Afbeelding - Rand toevoegen 1 pixel voorgrondkleur
Afbeelding - rand toevoegen 5 pixels achtergrondkleur
Afbeelding - rand toevoegen 1 pixel voor grondkleur*
Afbeelding - rand toevoegen 20 pixels achtergrondkleur
Selecteer met je toverstafje
Filter XX Xtras- Elemental
Minerals - schuifje van opacity op de helft
Effecten 3D - Afschuining naar binnen
Met deze instelling
Breedte 13
Effenheid 16
Diepte 3
Ambiance 0
Glinstering 0
Hoek 315
Intensiteit 44
Stand lichtbron 33
Kleur wit.
Vanaf * herhalen
Neem je texttool en kies een mooi lettertyp
Ik heb Copper Alt Caps E grootte 28 genomen
Typ de naam op je afbeelding
Geef het een slagschaduw
Vert en hor. 8
Dekking 60
Vervaging 12.00
Kleur wit

Zet je naam erop of je watermerk
Lagen - alle lagen samen voegen.

Sla je crea op.

2de deel.

Open je programmaatje van Sqirlz Water reflects.

Klik op het gele mapje en zoek je opgeslagen afbeelding.
Klik op outline en ga met de cursor over de omtrek waar de wishing wel komt.
Teken de omtrek af.
Je hebt nu een stippellijn.
Klik op de blauwe golvende waterlijntjes boven in je balkje (voor gele pijltje)
Zet de bovenste 2 schuifjes op 30

Klik op het gele pijltje om te kijken hoe het water werkt.
Klik op het icoontje Avi
De animatie word nu afgewerkt en op geslagen.
Geef het een naam als er om gevraagd word.
Sluit je programma en open animatie shop.
Klik op het gele mapje boven in de balk.
Klik op ja als er een vraag komt over avi exporteren.

Je hebt nu je crea in animatie shop.
Hij is nu erg zwaar dus we gaan er beeldjes tussen uit halen.
Selecteer elk 3de beeldje en rechts klikken en verwijderen.
Doe dit nog een keer met beeldje 2 - beeldje 6 en beeldje 9
Klik boven in de balk op beeld en kijk hoe je het vind.
De animatie is nu 12 beeldjes groot.

Klik op het gele mapje en zoek de waterlelie

Bewerken - alles selecteren - dupliceren
Dupliceer hem tot je 12 beeldjes hebt.
Animatie - formaat van animatie verkleinen 50%
En nog eens verkleinen 50%
Verklein nog eens met 80%
*Selecteer je waterlelie
Bewerkewn - kopieren
Selecteer je afbeelding van de wishingwell door erop te klikken
Bewerken - selecteren
Bewerken - Herhaald plakken
Bewerken - Plakken - in geselecteerd frame
Je waterlelie hangt nu aan je cursor.
Geef hem een plekje in het water.*
Doe dit nog een keer als je nog een bloem erop wilt.
Klik op je gele mapje en zoek het vlindertje

Dupliceer dit ook 12 maal.
Doe vanaf * hetzelfde met het vlindertje als wat je met de waterlelie hebt gedaan.
Herhaal dit als je nog een vlindertje erop wil.
Klik op beeld en bekijk je crea....
Mooi he...

Sla je crea op als Compuserve Graphics Interchange (*gif)


Pfffff dat was het dan.
Ik hoop dat je het een leuk lesje vond.
Laat het weten en schrijf een berichtje in mijn gastenboek.

Groetjes van Jeanne